Semua Tentang Aku

.....aku hanya insan biasa yang cuba menjalani kehidupan luar biasa, demi memenuhi kehendak entah siapa.....

Wednesday, May 31, 2006

Rombongan 'Cik' Jojo ke Kenduri Kawen! Hohoho...



"kawan.. apa erti sayang?...
jika hati tak tenang...
kawan...apa erti kasih?...
jika kau tersalah pilih...."


~Hari nih hari dapat gaji.. Wuuhuuu!!! Walopon duwetnyer cume kuar esok, tapi tetap hepi! Hehehe.. Tapi, hepi nye tak lama..Kena wat budget lak lepas nih, takut tak terbayor mende2 yang sepatotnyer...~

Weekend yang baru nih, aku ngan member2 DUB wat 'konvoi' nek keta pegi Perak. Kenduri kawen Wani Tuyuk.. Wahhh..sangat best! Ye ar..pi reramai.. Enjoy sesangat! Walopon siap sesat2 otw nak ke umah kenduri nyer tu.. Wakakaka! Ape daa...

Sabtu (27/05/2006)

Janji kumpol2 pukol 4p.m. kat Shell sebelah Stadium Badminton Cheras... Tapi, bese ar, janji Melayu.. Pukol 6 lebih baru sumer2 keta (4 bijik sumernyer) ada... Ngeh! Ngeh! Ngeh! Naik kematu bontot duduk kat kaki lima Shell tu.. Snap2 gambor.. Huhuhu!! Rasa macam zaman2 belajor plak rase nyer..Ramai yang lalu-lalang pandang2.. Mesti dorang pelik, ye ar.. Kat tepi Shell 'huduh' tu pon nak amek gambor ke?? Hahaha!! Takpe, dorang memang tatau feberet dak2 DUB nih..Suka amek gambor.. Mengingatkan aku pada classmate aku kat TI dulu..

Bila sumer dah ada, pukol 6.30 baru gerak menghala ke Setiawan, kat chalet family Jojo.. Sebab kitorang kena stay 1 malam, since kenduri nyer esok (Ahad). Hmm, kitorang sumer ada 16 orang.. Yang satu kete ngan aku, Ijan, Wani, Wana ngan Edy.. Edy la Mr. Driver nyer.. Sian gak kat dia, dia keje pagi tu. Tapi, dah dia takmo tukar2 ngan sesapa, drive la sorang2.. Cuma, dia ada sikit bengang ler sebab Jojo ikot jalan lama, ikut Kuala Selangor. Jauh sket lah. Jojo nak elak toll..

Pukol 9.15 baru sampai Sekinchan, lepak berenti makan.. Budget takde la lama sangat kat situ, since jawoh lagi perjalanannyer.. Tapi dorang bantai borak2 macam dah lama sangat xjupe (memang pon, almost a year! Huhuhuhu!!).. Pukol 10.30 baru dorang gerak.. Hmm..

Pukol 12.05 a.m. baru sampai kat chalet Jojo.. Wahhh..sangat mengantok, seyh! Edy lagi ar.. mana tak nyer, dari pagi tak relax lagi.. Sian dier, siap kena asma lak tu! Dah la x bawak ubat.. Ish!! Sian sangat.. Tapi, Ijan la yang lagi susah ati.. Hmm, xpe Jan..Practise!! Hahahaha..

Before tdo tu, Ijan bgtau satu berita gumbira.. Dia nak bertunang bulan 7 ni.. InsyaAllah kenduri nyer tawon depan! Waaaa!! Sangat Teruja!!!! Huhuhu.. Sedih plak tetiba, aku biler???? Hmm, xpelah.. Pastu kitorang tdo dalam pukol 2 lebih..


Ahad (28/05/2006)


Pukol 7 lebih baru sedor.. Cheh! Malu betul.. Tapi, mamai2 lagik.. Malas nak mandi2.. Dorang jek mandi, aku tak! Hohohoho.. Kambeng jua kah diriku inih?? Then, pukol 8 lebih Jojo dah ketuk2 pintu. Suh siap2 nak bekpes reramai.. Pukol 9 baru kuar bilek..Tu pun lepas Ikhwan ketuk untuk kali entah ke berapa.. Biasa ar, pompuan.. Lembap! Huh... Tengok2 mak Jojo dah tunggu.. Adeh, segan seyh..! Mak dia masak mee goreng, ada kuih karipap ngan ape ntah lagi 2 jenis.. Waa..sangat ramah la mak dia! Teringat mak aku kat umah.. Hehehe!! Patut la Jojo tu pun ramah, mewarisi mak dia rupenye..

Lepas bekpes, Jojo ajak sumer pi Lumut.. Waaa!! Best nyer.. Tempat best nak beli Sotong kering & memacam lagi makanan laut kering yang murah2.. Wuuhuu!! Amek2 gambor tu satu kewajipan..Hehehe!! Gerak dalam pukol 10 lebih, jenjalan sampai Teluk Batik..Banyak gak aku beli makanan kering masa kat Lumut.. Ye ar, orang kat umah kan ramai.. Kitorang jenjalan kat sana sampai pukol 12.40 tengahari.. Balik chalet tu, bebudak lelaki dah warning, jangan lambat sangat bersiap! Hehehe.. Kitorang kena cepat2 siap, ye lah.. Dah pukol berapa, nak pi kenduri nyer pukol berape plak, kan??

Pukol 1 tu, Norey dah call tanya kat mana.. Terkejut berok dia bile tau kitorang tak gerak lagi.. Dia kata Tuyuk tengah sanding.. Lalalala~~~ Tatau ar, kitorang bukan gerak 1-2 kete, banyak kepala nak kena ikot.. Standard la kalo lambat.. Sudah nyer, pukol 1.30 baru gerak ke Parit......

Otw nak gi tu, siap sesat2 lagi.. Huhuhu.. Sudah nyer, pukol 3.30 baru sampai! Adehla... Kenduri pun dah abes.. Tapi, untok tak menghampakan kitorang, Tuyuk amek gak gambor atas pelamin ngan husband dia.. Kitorang pon tumpang sekaki amek gambor reramai kat pelamin dia.. Best!!!!! Lepas ni turn sape, ek???

Balik tu, singgah makan kat Sg. Buloh.. Makan kat sini, Ikhwan yang belanja.. Weehee!! Sedap tol makan free..Agak lewat jugak sampai umah.. Pukol 12 baru sampai.. (Faktor yang menyumbang kepada 'ketidakhadiran' aku ke opis esoknye.. Adeh!!) Walopon aku miss Konsert Prelude AF4 malam tu, aku tetap puas ati.. Memang best kalo wat xtvt ngan bebudak DUB.. Memang dak kelas aku (DKA) xleh compete ngan dorang... Huh!!-


So, itu ar yang leh aku type kat entry kali nih.. Malas nak citer banyak2, aku ni malas nak type sebenor nyer.. Tapi, ye ar.. Untuk kenangan diri sendri gak.. Dah la... End!-


(Oh ya, masa pi tu, ada sorang nih yang aku x kenal.. Dia ikot awek dia sbnrnye. Awek dia budak Commerce.. Aku xkenal sgt, rasa mcm xpenah jupe plak kat Poli dulu... Hah! 'Budak' lelaki ni muka dia sebijik macam 'A'.. Crushed aku masa kat Poli dulu.. Huhuhu!! Encem taw..! Dah la nama awek dia sama macam aku... Adehla.. Seb baik dia dah ada awek, kalo x...penat le aku berangan!! Hahahaa...)



1 Comments:

  • At 1:21 PM, Blogger -PrinCess oF PiscEs- said…

    semangat saya belum hilang, Kimi.. Cuma faktor masa yang menghalang.. =) Anyway, thanx for remind me.. At least saya tau, ada jugak yang sudi 'menyinggah' ke sini...

     

Post a Comment

<< Home

 
Title