Semua Tentang Aku

.....aku hanya insan biasa yang cuba menjalani kehidupan luar biasa, demi memenuhi kehendak entah siapa.....

Monday, May 15, 2006

-Hapdet Yang Panjang-



Salammzz..

*Ni hapdet aku selama 3 hari-Cuti Hari Wesak+ Weekend..*

Jumaat (12/05/2006)


Macam biasa, kalo cecuti cenggini memang susah sket ar nak tengok aku bangon pepagi bute.. Kalo dah bangun pun, mesti aku sambung tido balek.. So nyer, aku bangun dalam area 10.30 cenggitu.. Hehe! Mak tak bising pon..Dia memang dah paham anak dia yang sorang ni kalo cuti, waktu bangon tido nyer memang tersangat lah 'awal'! *mm, kalo dia bising2 pon, anak dia yang sorang nih 'bukannye ada telinga' nak dengar* Macam biasa gak, cuti weekend Adek balik. Bangun2 jek aku tengok umah dah licin-berkilat dia kemas.. Bagos betul ar dia nih!..

Pastu dalam mamai2 tu, aku tengok dia dah siap2 masak untuk tengahari. Mesti dia nak kuar! Hehe, aku pon apelagi, terus ar memujuk-rayu dia supaya bawak aku sama.. Sangat tak senonoh perangai aku nih! Bebangun tido jek terus nak pi jenjalan.. Rupanya, dia nak pi beli hadiah untuk mak, sempena Mother's Day Ahad nih.. Dorang sumer dah kumpol2 duwet nak beli present tuh.. Aku pun dah dapat announcement tu via sms, cume nye xbagi duwet jek lagi.. Hehehee! *Malunyer!*


Area pukol 1 pm kitorang gerak tapinye tak decide lagi nak pi mana.. Either Sunway Pyramid, Summit or IOI Mall. Pastu, lepas tambah-tolak-darab-bahagi, kitorang pun decide nak gi IOI jek..Tatau nape, maybe sbb situ ada Jusco, kot.. Ntah! Lagipun, aku ikot Adek je. Malas nak drive keta tengah2 hari bute camtu..Lepas penat turun-naik escelator, kuar masuk kedai, kitorang jupe 1 benda yang agak sesuwai utk mak.. TILAM!!.. Hehehe! Tilam tu sesuwai untuk legakan kesaketan otot2 belakang.. Okla tu, kan?? Oh ye, dalam masa berjalan2 tu, jupe satu stall jual cincin silver nih..Adek beli satu. Chantek! Aku pun macam nak beli, tapi..uwang yang aku ada ni xperlu la nak dibazir2kan. Tetiba, Adek offer, nak belikan..Aku pon, apelagi.. angguk2 jela.. Hehe! "Thanx dear, aku tawu ko sayang aku even aku ni jah-hat giler kat ko..Tapi, aku pon sayang kat ko tawu??"..

Then nye, kitorang balik dalam pkl 3 lebih camtu. Hehehe! Sangat xpercaya, sangat awal pulang ke rumah. Petang tu, aku rasa sangat sangap! Bosan-tatau nak wat pape-tensi.. Sume ada! Akhirnya, aku menidurkan diri dalam pukol 6-8 lebih! Sangat tak bagos.. Bangun malam tu, ada Konsert Kemuncak AF. Tengok sejam lebih, pastu dah bosan.. Tatau ar, aku bukan minat sangat pon.. Malam tu, aku tido area 1 lebih.. Tu pun sebab aku kena bangun awal2 pagi esoknye.. Ada 'date' ngan my darling, Zana............


Sabtu (13/05/2006)

Arini aku bangon pkl 6.50 cenggitu.. Bangon2 jek rasa saket kepala. Maybe sbb bangun secara ter'kujat' kot.. Aku ingat aku dah terlambat, rupanya tak.. janji ngan Zana pagi ni 9 lebih kat umah dia, so aku kena budget aku kuar umah pkl 9.. Sebelum tu aku kena masakkan tengahari untuk mak, sbb xde sape kat umah arini, cuma tinggal mak ngan bapak. Adek keje 'part-time' setiap Sabtu.

Bangun tu aku terus mandi2, minum air nes yang mak buat, terus aku kemas2 dapor. Mak nak aku masakkan Nasi Ayam untuk dia. Okla tu, jimat sket masa aku.. hehehe! Area 8.30 aku dah settle sume keje, tetiba Angah sampai ngan anak2 dia.. Hmm, bagus ar, lega skit ati aku nak tinggalkan mak. Bukan ape, sejak Senin aritu mak tak sihat.. Tatau ar, mak memang slalu cenggitu. Tapi, akhir2 ni dia dah jarang saket2 cenggini. Mesti ada something wrong somewhere.. Tatau ar.. Kekadang malas nak pikir..*sigh*

Sampai umah Zana pkl 9.15.. Tgk2 dia xsiap2 lagi.. Hampagas tol minah ni la.. Nak geget jek rasanye. Pastu, sembang2 ngan mak dia.. Sangat surprise aku.. Adik dia yang bongsu umor dah 7 tawon..Rasa nye, last aku jupe dia dulu adik dia baby lagi.. Huhuhuhu!! Memang sangat lama tak jupe dia..Then, kitorang gerak pi Green Cow Studio, kat Damansara. Ingat jauh sgt, rupanya area umah sewa Pa'e jek.. Aktiviti kat situ abeh pukul 5 lebih...

Then, dari sana kitorg gerak pi ABC Corner kat Puchong Prima-tempat lepak best kitorg..Kat sana, Dee, Sue ngan Apish dah tunggu. Lepak sampai 6.. Takde kejadian menarik yang jadi kali nih.. Sumer nyer cam biasa2 jek..

Sebelum balik, pi jumpe E-ma, lepak kat tasik sampai pkl 6.50 cenggitu, anta Zana balik, then kitorg 4 orang (Dee, Sue, E-ma ngan aku) pi expo kat Puchong Permai. Tetiba, phone aku berbunyi dalam pkl 7.22.. Aku ingat mak, rupanya orang len! terkejut aku.. Tak sangka dia nak call aku lagik.. Serius, rasa cam nak melompat kegirangan.. Sebbaik reti control lagik.. Huhuhu!!

Balik malam tu, dalam pkl 8.30 lebih, aku call dia (yang aku panggil Awak). Sebab dia nak jupe aku, tapi aku kata aku letih.. Kitorang bersembang panjang. Banyak yang kitorang citerkan. Yelar, almost setawon setengah ilang kabar brite, kan.. banyak la citer nyer..Tatau ar, dia ni ex aku sebenarnye.. Bodo giler.. Dia yang tinggalkan aku dulu.. Skang dia nak 'berbaik' balik. Aku sambut baik kedatangan dia kali ni..Maybe sebab aku memang ada sayang sangat lagi kat dia.. Tapi, tatau ar.. Tengah pening2 lagi nih. Tatau nak wat keputusan yang macam mana.. Memang aku banyak terluka ngan dia.. Tapi, ye lah.. Cinta tu buta dan memang membutakan... *sigh* Mm.. Ntah la~~

Yang pasti, malam tu aku tido dengan satu perasaan kelegaan yang amat sangat........


Ahad (14/05/2006)

Happy Mother's Day utk mak... Pagi ni mak still tak berapa sihat lagi. Risau gak, tapi, nak wat camner.. Saket mak memang slalu datang & pergi..

Pepagi lagi dah bangun, ikot Angah pegi pasar.. Nak beli barang-barang masak untuk petang ni. Untuk tengahari Angah kata mak nak makan Nasi Ayam lagi. Hmm, kitorang ikotkan ajer.. Aku bukan slalu pegi pasar sebenarnya, jadi sangatla kekok.. Hehe! Sampai kat pasar tu, fuh! Geramnyer tengok sayor2 yang ada.. Murah tu satu hal, pastu nampak segar2 belaka.. Huhuhuh!! Mentarek ati, seh!! Banyak gak membeli.. Lagipun Angah beli untuk stock dapur Taska sekali..

Petang nyer, aktiviti makan2 pun berjalan dgn berjaya sekali.. Biasa ar, keluarga aku nih memang suka xtvt2 cenggini.. Tiap2 ujung minggu, ada jek agenda nye.. Tapi, tatau ar apsal aku nih still rasa 'lain' jek drpd adik-bradik aku yang lain..*sigh*
Malam, umah mak sunyi lagi.. Semua dah balik umah masing2.. Yang tinggal cuma aku, mak, Lily, Mimi ngan Kakak. Sebbaik ada budak 3 orang nih. Kalo tak, mesti umah mak lagi sunyi.. Bosan..


Sehari-suntuk nih aku tunggu 'Awak Saya' call ke, msg ke.. Tapi, xde.. Aku anta 3 msg kat dia, dia cuma reply 1 jek.. Cheh! 3 berbalas 1.. Hmm.. Takpe ar.. Kalo lah aku ni masih aku yang dulu, mesti jenuh dah dia nak angkat call aku. Tapi kali ni, aku cuma diamkan ajer.. Biarlah. Aku nak ikot style dia. Walaupon aku tau, aku sangat tak suka cara 'mendiamkan diri' cenggini.. Tapi, ye lah, dia pun dah bgtau aku awal2.. So nyer, aku ikot kan ajer.. Ada gak aku tanya pendapat kengkawan aku. Baik yang lelaki mahupun yang pompuan. Ada sorang nih suh aku kawan jek dulu.. Bukak buku baru. Anggap aku xpenah kenal 'Awak Saya' nih.. So nyer, aku xleh treat dia macam aku dah kenal lama ngan dia.. Thanx ar, E-jump.. Aku try, ek?? Lagipun, aku sendiri skang nih macam malas nak ada komitmen ngan sesapa.. So nyer, just let it go with the flow jek ar.. Kalo ada, ada ar.. kalo xde pon, aku x 'saket' sangat macam dolu-dolu.....

Aku masuk tido pukul 1.30..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Title