Semua Tentang Aku

.....aku hanya insan biasa yang cuba menjalani kehidupan luar biasa, demi memenuhi kehendak entah siapa.....

Friday, May 19, 2006

Dipersilakan Berambus Jauh-Jauh.......!



Aku tak tau apa yang sedang aku fikirkan pada saat dan ketika ini. Yang pasti, hati dan otak aku seakan-akan kosong. Sifar. Lapang. Dari segala-galanya...-



Hari Rabu yang lepas (17 Mei) aku cuma kerja half-day. Entah. Seluruh badan aku rasa menolak semua kehendak otak aku. Jammed lansong! Takleh nak berfungsi. Pukul 1.30 aku mintak 'Medical Chip' dari bos aku, pastu aku pi klinik. Doktor kata aku ada problem kesihatan. Ntah, aku pun tak pasti. Yang pasti, otak aku memang tengah TENAT! Kalo ikutkan, maybe dah NAZAK agaknye.. Aku dapat mc setengah hari. Pukul 4 lebih aku dah sampai rumah. Telan ubat. Tido. Dari pukul 5 petang sampailah pukul 9 malam. Mak kejut suh aku bangun makan, tapi aku rasa selera aku mati (nape la tak slalu selera aku mati, ek??)...

Then, bangun tu ada beberapa misscall kat hp aku. Dan juga beberapa mesej. Tak de keinginan nak balas. Aku biar kan jek..Aku terus pegi rendam baju dalam air sabun. Buat air susu sebab aku rasa perut aku mula pedih-pedih.. *Hmm.., dah tak gagah la ko nih, perot!* Lepak tengok CSI. Tukar-tukar channel. Area pukul 11 lebih tu, aku memulakan operasi memberus baju. Huh! Rosak betul.. Tengah-tengah malam cuci baju. Bapak yang nak masuk toilet pun terpaksa wat U-Turn.. Sorry la, daddy.. Hehehe!! Tatau ar, dah jadi tebiat baru aku sekarang kalo jiwa tengah kacau aku rasa cam bersemangat nak buat kerja2 umah.. Pelik? Tapi menguntungkan.. Hati mesti rasa best lepas siap sumer keje. Rasa berbaloi jek penat2 wat menda2 tu semua..

Settle sumer keje dalam pukul 2 lebih. Teringat janji aku nak call someone. tapi, aku rasa tatau nak cakap ape. Mood tengah tak bagos! nanti kang lagi teruk jadi nyer. Baca-baca magazine sket, telan ubat selsema.. Tak lama lepas tu.... Zzzzzzz-


Then, semalam aku rasa berat kepala & hati nak pegi keje. Mak ketok pintu bilik, aku cakap aku malas nak keje. Kesian mak, ada anak psycho macam aku nih! Aku sambong tido sampai 11.30.. Bangun tu tengok mak tengah masak kari ayam. Bapak aku tengok tengah duduk kat meja makan, temankan mak. Aku terus join dorang, sembang2. Kena bebel ngan Bapak pasal bad-habit aku yang suka monteng keje.. Hmm, aku sengihkan aje. Tatau nak komen ape..

Tetiba teringat hp aku yang aku off-kan sepanjang malam tadi. Sebaik je aku onn-kan...Eih? Ada 3 mesej. Dari my Darling, Dee ngan dua lagi dari member kat YM! aku yang tanya mana aku pegi hari nih.. Baru aku teringat ada J-Card day kat IOI Mall arini.. Aku call Adek, janji ngan dia pukul 1 lebih kat sana.. Sangat tak berdisiplin lah kamu ni, Shida!! Tak keje, tapi pegi shopping.........??!!

Sampai kat IOI, mak aih... Sangat ramai orang kat sana! Dah la aku ni bukan jenis yang shopaholic...Rasa cam menyesal jek bersesak2 kat sana.. Apapun, aku dapat beli T-Shirt 2 helai ngan lelain keperluan asas aku untuk bulan nih.. Okla tu, daripada xde. Masa tengah sibok2 shopping tu, hp aku dpt 1 misscall. Aku check nombor.. Eihhh??? Nombor dr China! Terkejut aku.. Mana aku ada kenal sesapa dr sana. Maybe la dia salah nombor kot. Cuma yang aku bertambah2 pelik, a day before Awak ada mintak aku check kan satu nombor yang berpangkalkan kod dari negara yang sama nih.. Huhuhu! Confius aku!! Aku call dia, dia pun no idea.. Hmm, lantakkan aje! Ntah2 dia sengaja wat cenggitu kot.. Yelah, since aku mendiamkan diri dekat 2 hari nih.. Tatau ar! Sesak kepala...

Petang, balik tu aku call Awak. Ada skit 'tak puas hati' antara kitorang. Ntah ar.. Benda yang tak terluah ni, boleh jadi nanah kalo simpan lelama.. Tu yang aku slalu cakap pada dia. Tapinya, dah orang xnak dengar cakap kita, ape nak buat lagi,kan??? So, petang tu maybe memasing dah memendam rasa.

Malam tu, aku try call dia.. Since aku taknak gadoh lagi besar ngan dia. Tapi, ntah! Keras kepala-degil-ego nak mampos aku nih tinggi, aku tak jadi call. Aku tatau apa yang aku fikir.. Terus aku tido dalam pukul 9.45.. Tapi, aku terjaga pukul 1.48.. Aku termimpi sesuatu.. Ada Awak, Adek dan ntah sesapa lagi.. Aku jadi tak sedap hati. Aku terus call dia. Deringan kedua, dia angkat phone. Tapi, cam biasa lah.. Kalo mood dia tengah macam syial, suara pon macam gampang ar.. Dia suh aku tido. Alasannya, aku kena keje esok.. Aku ikutkan jek.. Malas nak layan. Lagipun, kalo api jumpa api, leh MELETUP nanti. Aku letak phone, aku send mesej. Aku kata yang aku tau dia marahkan aku, cuma aku tatau ape sebabnya.. Then, dia reply. Memang marah bunyi jawapan dia.. Cuma nyer, dia mempertikaikan tentang kejujuran & pengorbanan aku pada dia..

At 1st, I was like... WTF!!! Nak citer pasal kejujuran lak ngan aku?? Sedangkan dia lah orang nya yang sepatutnya aku pertikaikan tentang kejujuran.... Arghhh!! Tak berubah, mamat nih!! Ntah! Aku tatau ape yang aku pikir.. Malas nak simpan rasa apa2.. Just wait and see jeklah.. Kalo mlm ni ok, oklah.. Kalo tak..... Entah!!!.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Title