Semua Tentang Aku

.....aku hanya insan biasa yang cuba menjalani kehidupan luar biasa, demi memenuhi kehendak entah siapa.....

Thursday, May 25, 2006

...entry kali nih xde tajuk, eh?...



Penah tak kowang raser ati letih? Raser penat ngan aper yang kowang dah lalui/buat/pendam-sampai-ati-kowang-dah-xde-space-nak-simpan? Penat sebab kowang jarang nak jager ati sendiri? Sebab kowang sibok nak jager ati owang len? Penah tak??? Tak penah???? Beruntong ar kowang.. Sebab aku penah... Dan itu yang aku raser sekarang............ *sigh*


Penat weyh.. Letih... Macam ader satu bende dalam ati yang aku raser sebenarnye satu beban, tapi aku tak leh nak buwang.. Kene ar simpan jek lelame pon. Sebab benda tu yang tanggong cuma diri senirik! Owang len takkan tau. Owang len yang menjadi penyebab ati aku letih tu pon takde makne nyer nak pedulik! Sebabnyer? Sebab..watpe dia nak sebok2 amik tau pasal ati aku, sedangkan ati dier pon aku yang jage..? Betul tak?? Haaaiiihhss!!!


Tatau ar, kekadang macam tak puas jek ati nih... Banyak mende nak buat, tapi otak asik kata- "sabar...sabar..." Ntah ar, dah penat.. Letih.. Malas! Letih+penat+malas biler rase diri nih di'perguna'kan untok kepentingan dowang jek.. Masa tuh, baru otak mula nak pikir, mana ilangnye erti per'kawan'an yang sepatotnyer.. Berkawan nih gune nyer untok kepentingan diri senirik je ker?? Berkawan ni gunenyer untok melepaskan keadaan diri yang tersepit jer ke?? Huh!!


Masa tu mula lah ati nih mengamok kat dalam.. Marah2 kat otak yang baik sangat suh bersabar.. Gado2 ar ati nih ngan akal.. Last2, ati nih jadik jammed senirik.. Biar! Biar padan muker diri senirik yang suker sangat dera ati nih...

...............................................................................................................



~23 Mei 2006~


Selamat Hari Lahir (belated) untok Hairul Zaidi b. Mohayan yang ke 24 tawon..
Ekceli, masa tarikh tu memang sayer nak dedicate satu entry untok anda, tapi nyer, sangat busy bagai taknak idop masa tu.. So, nyer sayer wish lambat lah, ek? Sayer tawu, anda takkan sampai ke sini.. TAKKAN! Hehehehe.. Pasti nyer sayer.. Mungkin kerane sayer lebih mengenali anda seperti mana anda tidak pernah dapat meneka-mengenali-ati sayer...
Sayer memang sengaja tak mo meng'wish' anda pada tarikh keramat anda tu walaupon melalui sms.. Sayer takmo! Walaupon reminder pada telefon sayer berbunyik tepat jam due-belas-malam... Saje, sayer nak bagi anda tertunggu2.. Sajer, sayer nak bagi anda raser ter-keciwa.. Sayer kan memang suker meng'keciwa'kan anda...? Tapi, anda jangan sedey.. Sekeping kad bakal menyusul ke umah anda.. Walaupon belated, sayer tawu anda akan hepi. Anda kan seorang Jejaka Budiman. Anda akan sentiasa bersyukur dan takkan penah merungut..Saya pasti kad itu dapat meng'hepi'kan anda..Baik nyer anda, kan? Tapi..kenaper sayer perlakukan anda sebegitu, yer??-
*Kadangkala kita hanya sedar keindahannya, 'pabila ia sudah tiada di depan mata*
p/s: Walau ape pun yang aku akan lalui, aku takkan penah kesal dengan 'ape' yang penah aku tinggal-kan............

2 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Title